遊びに満ちる

いいなとおもったものをなんでも配信していってます。

人智のおよばぬ展開

きっと すべてがそうなのでしょうが

今 先日のセッションのことを思い出していて
すべてが 天地の 創造主の 計画なのだとしたら
このお花で こんな風になられるのかな?
などとおもう自分は
風に舞う塵みたいなものだなと思いました 笑

誰がこんな流れを 創造できたのか・・・・

特別なことが起こったわけではありません

でも
一人の悩みが
周囲の一致団結を生み出そうとしているんですね
それも
愛するもの同士の・・・

具体的に書けなくてすいません

でも
セッションをさせてもらって
レメディやエッセンスを選ばせてもらって

あとは
手放す

この最後の1つが
何よりも大事なことだと
思いました

あとは
お花さんが
天地が
クライアントさまの 内なる何かが
やってくださるんだなと
教えてもらいました

自然の流れにまかせることの
凄さや 素晴らしさ
教えてもらいました

これからも
もっともっと
教えてもらいたいです 笑

まかせる

ゆだねる

それができないと
天地の 
創造主の計画は
見ることができないんですね

私の言葉を信頼してくださったクライアントさまに
感謝します

写真は (ときに威圧的な)他者にノーと言えないセントーリー(バッチフラワーレメディ)

Centaury

Centaury...is for people who find it difficult to say 'no' to others. Centauries are kind, gentle souls and like to help. But sometimes other more ruthless people take advantage of this, and instead of being a willing servant the Centaury person ends up the slave of another's wishes.

The Centaury remedy doesn't harden us or make us callous. Instead it supports the development of courage and self-determination. We are better able to draw a line and make space where we can be ourselves, free of the desires and commands of others.


Dr Bach's description
Kind, quiet, gentle people who are over-anxious to serve others. They overtax their strength in their endeavours. Their wish so grows upon them that they become more servants than willing helpers. Their good nature leads them to do more than their own share of work, and in so doing they may neglect their own particular mission in life.

- The Twelve Healers and Other Remedies